Covid19 - Uppkopplad vård

På den här sidan hittar du svar på de vanligaste frågorna om distansmonitorering av patienter, plus utbildningsfilmer för att få ut det mesta av ResMeds uppkopplade lösningar både under den nuvarande hälsokrisen och framgent.

ResMed telemonitoring för hemvård

Under Covid-19-pandemin förstår vi att det är viktigt för vårdpersonal att hålla både sig själva och sina patienter säkra. Med hjälp av AirView ™ och myAir ™ kan patienter monitoreras på distans, få stöd och hjälp med sin behandling vilket ger dig som vårdpersonal utrymme att adressera dem som behöver personlig eller omedelbar uppmärksamhet och samtidigt med begränsa fysisk kontakt.

För att se hur du kan utnyttja AirView och myAir mest effektivt och underlätta din arbetsbelastning under denna period och framöver, läs våra vanligaste frågor och svar nedan eller gå till våra demonstrationsfilmer för en steg-för-steg-guide.

Telemonitoring FAQs

På vår dedikerade FAQ-sida bör du kunna få svar på alla frågor du kan ha om distansmonitorering av dina patienter med våra uppkopplade digitala lösningar.

Ja, använd våra träningsvideos för installation och användning av AirView-verktyget. Dessa videos är på engelska.

Föreslå att dina patienter att ladda ner myAir™ webbapplikationen och registrera ett eget konto, som kan hjälpa dem att stärka dem och hålla sig på rätt spår med sin sömnapnébehandling. Med myAir™ kan användaren följa sin egen nattliga sömndata och få skräddarsydd coaching.

Använd länken nedan för att hänvisa dina patienter till registreringssidan: myair.resmed.eu

Ja, här. Klicka på vår instruktionsfilmer och felsökningsguideDessa guider är på engelska. Observera att den här funktionen endast är tillgänglig för Air10 ™ och Lumis ™ -apparater.

Att ändra apparatinställningar på distans är en enkel process; använd gärna våra instruktionsfilmer för att ta reda på mer instruktionsfilmer is the word to be linked instead of videohandledning. Observera att den här funktionen endast är tillgänglig för Air10™ och ResMed Lumis™-apparater.

Vänligen använd vår Ikonguide för en omfattande beskrivning av AirView™ ikonerna.

I vår instruktionsfilmer  och felsökningsguide hittar du svaren på alla dina frågor. Hjälpen är på englska.
Vänligen notera, detta är bara tillgängligt för  ResMed Air10™ and ResMed Lumis™ apparater.

Du når vår kundsupport på: support.airview[at]resmed.eu

Vänligen ta del användarguiden and RCM snabbguide för vidare instruktioner.

Har du fortfarande frågor?

Vänligen kontakta oss på support.airview@resmed.eu

AirView steg-för steg

(Filmerna är på engelska)

Vårdgivare – Behandling

Vårdgivare – Administration

 

Uppkopplad vård

AirView, webbaserad mjukvara för hantering av patientdata

Monitorera dina patienter med AirView för att begränsa onödig fysisk exponering och rikta din uppmärksamhet på dem som är i störst behov av support och hjälp.

myAir, personligt anpassad support vid sömnapné

Uppmuntra och engagera dina sömnapnépatienter att följa och fortsätta sin behandling – allt genom myAir.

myAir™: Kostnadsfri coachning för sömnapnépatienter med CPAP behandling under Covid-19-krisen

Just nu går vårdpersonal och patienter igenom en mycket utmanande tid.
Vi avstår faktiska fysiska möten i största möjliga mån eftersom vi bör hålla oss till distansering under Covid -19-krisen. För att hjälpa dig som behandlas för sömnapné att hålla koll på din sömnbehandling kan du registrera dig för vår kostnadsfria webbapp, myAir™. Du får coachtips och daglig feedback med mera, som ger stöd hemmavid under hela Covid-19-krisen och framöver.

Det är enkelt:

1. Skapa konto Klicka på “Skapa konto” på myAir.resmed.eu och fyll i de fält som krävs. Kom ihåg ditt användarnamn och lösenord – du behöver dem för att slutföra registreringsprocessen.

2. Aktivera ditt konto – Kontrollera din inkorg – du bör få ett e-postmeddelande från myAir™ där du ber dig aktivera ditt konto. Klicka på länken i e-postmeddelandet och följ sedan instruktionerna för att ange din e-postadress och ditt lösenord.
Om du inte kan se ett aktiveringsmeddelande i din inkorg, kontrollera din skräppostmapp.

3.Registrera din utrustning. Följ anvisningarna på skärmen för att ange serienummer och apparatens nummer för din Air10. Du hittar dem på baksidan av din apparat – och på informationen om din mask. Om du inte har din CPAP-utrustning tillgänglig kan du slutföra din registrering senare.

4. Kom igång. Grattis – du är redo att börja din myAir™ resa. Följ din behandling, få poäng och digital coachning längs vägen.

Registera dig till myAir™

myAir™ kan bara användas tillsammans ResMed AirSense 10 och AirCurve 10 apparater.

Besök den här sidan för hjälp med myAir™-webbplatsen (t.ex. frågor om ditt konto, lösenord eller data)